Cześć,
dzisiaj chciałbym się z wami podzielić możliwością jaką daje nam wydawca Auto Świat, który udostępnia wydanie swojego tygodnika w wersji online. Czytelnik ma możliwości zakupu tygodnika w wydaniu online przez stronę nexto.pl
Dzięki tej platformie będziemy mogli kupić taniej wydanie tej gazety, zapoznać sie z spisem treści, ale również mogli oni zamówić archiwalne numery tego tytułu, nawet z roku 2012.
Dziękuję wam za uwagę. Pozdrawiam, cześć.
https://www.wirtualnemedia.pl/jedynki/motor/2018-07-09#
Zapraszam na mój kanał na YouTube!
Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i
Playlista z darmowymi dekoderami VIN:
https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph
niedziela, 15 marca 2020
Rupes LD30 polerka pneumatyczna - jej zastosowanie.
Cześć,
kompletując sprzęt do lakierni natrafiłem na mini polerka pneumatyczna Rupes LD 30. Jest to urządzenie które zostało stworzone z myślą o korekcji wtrąceń i rys. W ofercie Rupesa znajdziemy również odpowiednik elektryczne który kosztuje o około 1000 zł więcej. Przy moich zastosowaniach i wyposażeniu serwisu najlepszym rozwiązaniem jest mini polerka pneumatyczna, która kosztuje zdecydowanie mniej niż odpowiednik elektryczny. Jej parametry podam poniżej zdjęcia.
Rupes LD 30 parametry:
maksymalne zużycie powietrza: 130 l/min
skok: 1,5 mm
głośność: 89 dB (A)
tarcza robocza: ø30 mm
waga: 0.650 kg
częstotliwość drgań: 7500 RPM
ciśnienie robocze: 6 bar
Dla porównania wrzucam parametry konkurencyjnego:
RUPES - Big Foot iBrid Nano
maksymalne zużycie powietrza: 130 l/min
skok: 1,5 mm
głośność: 89 dB (A)
tarcza robocza: ø30 mm
waga: 0.650 kg
częstotliwość drgań: 7500 RPM
ciśnienie robocze: 6 bar
Dla porównania wrzucam parametry konkurencyjnego:
RUPES - Big Foot iBrid Nano
- końcówka do rotacji
- końcówka do Dual Action 3 mm
- końcówka do Dual Action 12 mm
- 6 x gąbka Coarse 34/40 mm
- 6 x gąbka Fine 34/40 mm
- 4 x mikrofriba
- 4 x Gąbka Coarse 54/70 mm
- 4 x Gąbka Fine 54/70 mm
- końcówka do Dual Action 3 mm
- końcówka do Dual Action 12 mm
- 6 x gąbka Coarse 34/40 mm
- 6 x gąbka Fine 34/40 mm
- 4 x mikrofriba
- 4 x Gąbka Coarse 54/70 mm
- 4 x Gąbka Fine 54/70 mm
- Podkładka 34 mm
- Podkładka 50 mm
- Podkładka 50 mm
Jednym z największych problemów związanych z lakierowaniem jest usuwanie wtrąceń w przypadku kiedy nie posiadamy komory lakierniczej ryzyko ich powstawania jest całkiem spore, a zestawy do manualnej obróbki lakieru choć dobre są dość czasochłonne i w konsekwencji kosztowne. Dlatego warto moim zdaniem zainwestować w dobry sprzęt który pomoże nam sprawnie usuwać takie wtrącenia i przeprowadzić korekcję lakieru w szybki i skuteczny sposób. Jesli masz wiedzy w tym temacie podziel się proszę nią w komentarzu.
Pozdrawiam,
Zapraszam na mój kanał na YouTube!
Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i Playlista z darmowymi dekoderami VIN: https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph
Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i Playlista z darmowymi dekoderami VIN: https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph
środa, 11 marca 2020
Wózek transportowy pod urwane koło. przegląd rynku.
Cześć, w dzisiejsze materiale zastanowimy się nad zakupem wózków warsztatowych do transportu samochodów. Przedstawię wam ciekawsze oferty właśnie z tej kategorii. Prowadząc warsztat samochodowy czy też oferując usługę auto pomocy, holowania auta, czasami samochód jest unieruchomiony i taki wózek bardzo pomaga w jego przemieszczaniu.
Poniżej zaprezentuje ceny wózków transportowych. Nie jest to mały wydatek, natomiast rozwiązania najtańsze niestety nie są optymalne z uwagi na słabe wykonanie.
Będę jeszcze się zastanawiał nad zbudowaniem takiego w wózka w własnym zakresie. Podstawą są wytrzymałe kółka jeżeli chodzi o konstrukcję to myślę że tutaj dłużej filozofii nie ma, ale to jest materiał zupełnie na inny artykuł.
Poniżej macie przekrój oferty jeżeli macie jakieś doświadczenia z użytkowania tych wózków to dajcie oczywiście znać w komentarzu. Tak napisałem na wstępie tego artykułu dopiero się noszę z zamiarem takiego wyposażenia Dziękuję wam za uwagę
Pozdrawiam,
Zapraszam na mój kanał na YouTube!
Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i Playlista z darmowymi dekoderami VIN: https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph
Poniżej zaprezentuje ceny wózków transportowych. Nie jest to mały wydatek, natomiast rozwiązania najtańsze niestety nie są optymalne z uwagi na słabe wykonanie.
Będę jeszcze się zastanawiał nad zbudowaniem takiego w wózka w własnym zakresie. Podstawą są wytrzymałe kółka jeżeli chodzi o konstrukcję to myślę że tutaj dłużej filozofii nie ma, ale to jest materiał zupełnie na inny artykuł.
Poniżej macie przekrój oferty jeżeli macie jakieś doświadczenia z użytkowania tych wózków to dajcie oczywiście znać w komentarzu. Tak napisałem na wstępie tego artykułu dopiero się noszę z zamiarem takiego wyposażenia Dziękuję wam za uwagę
Zapraszam na mój kanał na YouTube!
Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i Playlista z darmowymi dekoderami VIN: https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph
Najazdy, podjazdy samochodowe. Najazdy warsztatowe.
Cześć dzisiejszy wpis będzie dotyczył najazdów samochodowych, najazdów warsztatowych. Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami odnośnie użytkowania tego typu najazdów w serwisie. Kilka lat temu zamówiłem najazd z tej aukcji i muszę tutaj napisać że od razu po zakupie byłem rozczarowany :(
Problem polegał na tym że kąt najazdu był zbyt duży żeby wjechać na nie autami osobowymi z długim zwisem przednim. Wjazd był gwarancją uszkodzenia zderzaka czy nakładki pod zderzakiem.
W tym celu najazdy musiały zostać wydłużone z 115 cm na 150 cm. Kolejny problemem który okazał się podczas użytkowania tych najazdów jest ich waga. Najazdy są stalowe bardzo ciężkie i co za tym idzie solidne, natomiast ich transport już na trochę większą odległość niz kilka metrów wymaga dla jednej osoby dosyć dużego wysiłku fizycznego.
Ciekawym rozwiązaniem wydają się najazdy wykonane z tworzywa sztucznego, które będą zdecydowanie lżejsze. Znalazłem takie obecnie na Allegro i koszt jest podobny jak do najazdów stalowych natomiast brakuje mi informacji o wadze tych najazdów;(
Z minusów które dostrzegam przy tym modelu jest to że podnoszą samochód jedynie na 17 cm gdzie w najazdach stalowych standardem jest 30 cm. Ciekawym zastosowaniem dla tych najazdów jest używanie ich w auto lawecie do uzyskania bardziej łagodnego kąta przy załadunku samochodów sportowych czy też po prostu aut nisko zawieszonych. Właśnie tego typu najazdy z tworzywa które są lekkie widziałbym w autolawecie.
Na koniec wrzucam propozycje od producenta z mojej okolicy który oferuje fajne jakościowo najazdy. Do tego ma w ofercie hak który umożliwia powieszenie tych najazdów na ścianie. Najazdy mają 140 cm długości, musiałbym w praktyce sprawdzić czy są wystarczająco długie żeby zmierzyć się na przykład z Peugeotem 407 który jest testerem tego typu rozwiązań dla aut o długim zwisie przednim.
Zapraszam na mój kanał na YouTube!
Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i Playlista z darmowymi dekoderami VIN: https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph
Problem polegał na tym że kąt najazdu był zbyt duży żeby wjechać na nie autami osobowymi z długim zwisem przednim. Wjazd był gwarancją uszkodzenia zderzaka czy nakładki pod zderzakiem.
W tym celu najazdy musiały zostać wydłużone z 115 cm na 150 cm. Kolejny problemem który okazał się podczas użytkowania tych najazdów jest ich waga. Najazdy są stalowe bardzo ciężkie i co za tym idzie solidne, natomiast ich transport już na trochę większą odległość niz kilka metrów wymaga dla jednej osoby dosyć dużego wysiłku fizycznego.
Ciekawym rozwiązaniem wydają się najazdy wykonane z tworzywa sztucznego, które będą zdecydowanie lżejsze. Znalazłem takie obecnie na Allegro i koszt jest podobny jak do najazdów stalowych natomiast brakuje mi informacji o wadze tych najazdów;(
Z minusów które dostrzegam przy tym modelu jest to że podnoszą samochód jedynie na 17 cm gdzie w najazdach stalowych standardem jest 30 cm. Ciekawym zastosowaniem dla tych najazdów jest używanie ich w auto lawecie do uzyskania bardziej łagodnego kąta przy załadunku samochodów sportowych czy też po prostu aut nisko zawieszonych. Właśnie tego typu najazdy z tworzywa które są lekkie widziałbym w autolawecie.
Na koniec wrzucam propozycje od producenta z mojej okolicy który oferuje fajne jakościowo najazdy. Do tego ma w ofercie hak który umożliwia powieszenie tych najazdów na ścianie. Najazdy mają 140 cm długości, musiałbym w praktyce sprawdzić czy są wystarczająco długie żeby zmierzyć się na przykład z Peugeotem 407 który jest testerem tego typu rozwiązań dla aut o długim zwisie przednim.
To tyle dzisiaj ode mnie, jeśli macie jakieś przemyślenia w tym zakresie oczywiście piszcie.
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i Playlista z darmowymi dekoderami VIN: https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph