Informacje na ten temat znalazłem w Tygodniku Motor 40/2013r.
1. Przed pracą spryskaj WD-40 śrubę. Daj środkowi 10-15 minut na penetrację śruby
2. Staraj się pryskać na gwint, nie żałuj środka. Jeśli śruba jest zabudowana
WD-40 może nie dać rady.
3. Zastosuj preparat mrożący dzięki niemu śruba się skurczy.
4. Działaj kluczem osiowo, to zapobiega omykaniu łba śruby.
5. Przy odkręceniu śrub szczególnie w warunkach polowych wykorzystaj
np. koło zapasowe którym uderzysz o klucz.
6.Stosuj przedłużkę, dwukrotne zwiększeniu ramienia klucza podwaja jego siłę.
7. Nasadka 6 kątna jest bardziej skuteczna niż 12 kątna,
8. Jeśli ciągle masz problem z śrubą postaraj się ją nagrzać.
9. Gdy zerwiesz gwint, zleć usunięcie śruby wyspecjalizowanemu zakładowi.
http://www.youtube.com/watch?v=-_azEsNkA9Q
10. Nie smaruj śrub kół żadnymi środkami.
Jedynie w przypadku zardzewiałych możesz je wymoczyć w WD-40
Miałem kiedyś podobny problem wszystkie śruby odkręciłem bez problemu a jedna była tak zapieczona że 30min musiałem ją odkręcać czasem to masakra :)
OdpowiedzUsuń