do napisania tego wpisu zainspirował mnie filtr powietrza, który wyciągnąłem z 308 1.6 HDI.
Dostep do filtra jest utrudniony, a serwis zaleca jego wymiane co max 40 tys km - co pewnie miało miejsce w tym konkretnym egzempalrzu.
Przypływomierz, aby móc poprawnie działać musi miec czyste środowisko pracy. Podstawa to wymiana filtra powietrza co 15 tys km lub raz w roku ( w przypadku pracy auta w dużym zapylanie warto zastosowac krótszy okres pomiędzy wymianami). Warto zwrócić uwagę na drożność odmy,dostający sie w okolice przypłowomierza olej spowoduje jego uszkodzenie - jeśli masz problem z chlapiącym olejem po zdjęciu korka, sprawdź odmę. Układ zasilania silnika w powietrze musi być oczywiście szczelny - sprawdź go dokładnie przeglądając wszystkie jego elemnty.
Tak brudny filtr może doprowadzić do przedwczesnej awarii czujnika masy powietrza.
Objawy awari:
- auto kiepsko przyspiesza, brakuje mu dynamiki
- pojawiają się anomalie związane z pokazywanym zużyciem paliwa (rośnie, maleje)
- zapalenie się lampki Check Engine
- pogorszenie kultury pracy silnika- pogorszenie jakości emitowanych spalin
- dymienie
Przepływomierz to bardzo ważny czujnik,którego praca gwarantuje poprawne działanie silnika. Zaleca się stosowanie jedynie oryginalnych części, ponieważ zamienniki szczególnie niskiej jakości mogą nie spełniać wymogów producenta i dawać zafałszowane wyniki. Zanim podejmiesz decyzję o wymianie zrób diagnostyke komputerową auta.
Przepływomierz powietrza / diagnostyka / wymiana / 1.9tdi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz