Witam,
dzisiaj materiał związany z sondą lambda, a w zasadzie jej diagnostyką.
Badane auto to Renault Laguna II z 3.0 motorem V6 – posłuży nam jako przykład, zakres oraz sposób działania sondy w wszystkich autach jest taki sam.
dzisiaj materiał związany z sondą lambda, a w zasadzie jej diagnostyką.
Badane auto to Renault Laguna II z 3.0 motorem V6 – posłuży nam jako przykład, zakres oraz sposób działania sondy w wszystkich autach jest taki sam.
Podstawowe rzeczy które powinniście wiedzieć.
Objawy uszkodzonej sondy powodują:
- falowanie obrotów na biegu jałowym
- podwyższone spalanie
- problem z zapalaniem
- spadek mocy
- problem na badaniu technicznym z czystością spalin
W
większości przypadków do sprawdzenia mamy:
- poprawność odczytów sondy lambda
- poprawność działania podgrzewania sondy
Aby odczytać parametru sondy
nie wystarczy nam zwykły tani miernik. Sonda pracuje na napięciu do 1V, które
zmienia się dosć dynamicznie, dlatego potrzebujemy do odczytu specjalny zestaw – ja użyłem CLIPA
W linkach
w opisie znajdziecie dwa artykuły w których szerzej poruszam temat.
Ważne Sygnał sondy lambda nie powinien trwać niezmiennie dłużej niż 12sekund, po takim czasie komputer powinien stwierdzić jej uszkodzenie i przejść do trybu awaryjnego, chyba że jest w trybie rozgrzewania.
Ważne Sygnał sondy lambda nie powinien trwać niezmiennie dłużej niż 12sekund, po takim czasie komputer powinien stwierdzić jej uszkodzenie i przejść do trybu awaryjnego, chyba że jest w trybie rozgrzewania.
Tak jak widzicie podstawa to odpowiednia diagnostyka, jęsli
sprawdzicie sonde i wszystko jes ok to przyczyny szukacie dalej.
Pozdrawiam,
Materiał na YouTube:
Sonda Lambda - diagnostyka, sprawdzenie poprawności działania.
Pozdrawiam,
Materiał na YouTube:
Sonda Lambda - diagnostyka, sprawdzenie poprawności działania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz