Witam,
czasami spotykam się z stwierdzeniami, że koła dwumasowe to jedynie drogi dodatek, który został wprowadzony, aby wyciągać dodatkowe pieniądze z kierowców, a ich jakość jest często dramatycznie słaba. Myśląc właśnie w ten sposób, można dojść do wniosku, że zamiast wymieniać dwumas lepszym rozwiązaniem będzie założenia koła sztywnego, które będzie w przekonaniu niektórych kierowców wieczne. Nie jestem zwolennikiem poprawiania fabryki, szczególnie w tym temacie.
czasami spotykam się z stwierdzeniami, że koła dwumasowe to jedynie drogi dodatek, który został wprowadzony, aby wyciągać dodatkowe pieniądze z kierowców, a ich jakość jest często dramatycznie słaba. Myśląc właśnie w ten sposób, można dojść do wniosku, że zamiast wymieniać dwumas lepszym rozwiązaniem będzie założenia koła sztywnego, które będzie w przekonaniu niektórych kierowców wieczne. Nie jestem zwolennikiem poprawiania fabryki, szczególnie w tym temacie.
W tle pokazałem w jaki sposób działa nowoczesny automat na
przykładzie VW Passata B8 2.0 TDI 150 km – właśnie działanie automatu pokazuje jak
w prawidłowy sposób operować skrzynią biegów i gazem tak aby nie miało to
destruktywnego wpływu na auto.
Z mojej praktyki wynika, że koła dumasowe padają po ponad 200 tys km czasem w autach które sprzedajemy lub sprawdzamy ich historie serwisową nie ma takiej informacji i przy przebiegach 300 tys km. Zasada jest prosta im większy przebieg i większa moc tym łatwiej o awarię.
Z mojej praktyki wynika, że koła dumasowe padają po ponad 200 tys km czasem w autach które sprzedajemy lub sprawdzamy ich historie serwisową nie ma takiej informacji i przy przebiegach 300 tys km. Zasada jest prosta im większy przebieg i większa moc tym łatwiej o awarię.
Koło dwumasowe to część eksploatacyjna, która się zużywa i trzeba
się liczyć z jej wymianą.
Problemem jest często cena części: komplet dwumasy, sprzęgła z dociskiem będzie kosztował średnio jakieś 2-2,5 tys zł i jest to dobra cena, ciężko znaleźć tańsze zestawy. Rozwiązaniem jest zlecenie regeneracji, ale tutaj podobnie jak z turbosprężarkami poziom jakość usług ma ogromną rozpiętość – sam proces regeneracji kół dwumasowych jest często poddawany wątpliwości ze względu na brak części zamiennych i procedur wśród producentów na naprawę tego podzespołu.
Problemem jest często cena części: komplet dwumasy, sprzęgła z dociskiem będzie kosztował średnio jakieś 2-2,5 tys zł i jest to dobra cena, ciężko znaleźć tańsze zestawy. Rozwiązaniem jest zlecenie regeneracji, ale tutaj podobnie jak z turbosprężarkami poziom jakość usług ma ogromną rozpiętość – sam proces regeneracji kół dwumasowych jest często poddawany wątpliwości ze względu na brak części zamiennych i procedur wśród producentów na naprawę tego podzespołu.
Jeśli koszt wymiany jest tak duzy to warto się zastanowić w
jaki sposób uniknąć awarii.
Po pierwsze należy przed zakupem auta sprawdzić historię serwisową, przebieg oraz wszelkie naprawy, może dumasa była już robiona.
Po pierwsze należy przed zakupem auta sprawdzić historię serwisową, przebieg oraz wszelkie naprawy, może dumasa była już robiona.
Na trwałość ma decydujący wpływ sposób eksploatacji auta, a
w szczególności sposób operowania gazem i sprzęgłem. Należy unikać w szególności
agresywnego przyspieszania z niskich obrotów –zwróćmy uwagę co robi w takich
sytuacjach automat często redukuje o 2 biegi w dół.
Im wyższy bieg tym łatwiej wprowadzić silnik poniżej obrotów
z których będzie potrafił sprawnie przyspieszać. Pierwsze 3 biegi są tak
zestopniowane, że bez problemu auto będzie zbierało się z samego dołu np. od
1100 obr/min, natomiast na 4, 5 oraz 6 biegów takiej możliwości nie ma, więc
należy wtedy wykonać redukcję. Problemem nie jest jazda na niskich obrotach
tylko nie umiejętnie operowane gazem – w skrócie chcesz przyspieszyć zredukuj
bieg, podczas stałej jazdy w celu ograniczenia paliwa możesz używać najwyższych
przełożeń.
Im większa moc silnika, a w szczególności moment obrotowy
tym z większym wyczuciem należy podejść do sprawy. Większość przedwczesnych awarii
wynika z trzymania nogi na sprzęgle w czasie jazdy, ruszanie tak zwanym kangurem,
wprowadzania zespół napędowy w drgania przez jazdę na zbyt niskich obrotach
oraz złej kondycji układu wtryskowego.
Pozdrawiam,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz