Witam,
poniżej krótki artykuł odnośnie silnika 1 9 TDI w wersja BXE.
Ta konkretna wersja zasłynęła z tego że już przy przebiegu często w okolicach 150 000 km zacierały się w niej panewki. Czasami ich stukanie można było usłyszeć podczas pracy na postoju a czasami podczas jazdy w wyniku awarii dochodziło do uszkodzenia bloku silnika.
Mechanicy wskazują, że przyczyną awarii są również luzujące się śruby mocujące stopki korbowodu w wyniku czego dochodzi do uszkodzenia bloku.
Podobne problemy można spotkać w silniku o oznaczenie BLS, który dodatkowo został wyposażony w filtr DPF, który sprawia często poważne problemy.
Poniżej tabelka z modelami oraz latami produkcji kiedy ten silnik:
Od siebie dodam że może nie jest to jednostka na którą można postawić w ciemno, natomiast wykonując pewne rutynowe sprawdzenia oraz wymiany można wyeliminować ryzyko awarii do minimum. W jednym z kolejnych artykułów opiszę jak to w moim przypadku wyglądało: przygotowanie do eksploatacji takiego motoru w aucie które miało grubo ponad 300000 km
Pozdrawiam
PS. Tabelki wykorzystałem z Tygodnika Motor 47/2016 z artykułu na temat tego silnika.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz