Witam,
poniżej znajdziecie przyczyny dla których może ubywać olej w waszym silniku.
1. Zużyta turbosprężarka - jej stan można ocenić po zdjęciu rury układu dolotowego, oraz
sprawdzeniu ilości oleju znajdującego się w intercoolerze - małe ilości są dopuszczalne.
2. Odma olejowa - jeśli działa nieprawidłowo ciśnienie działa niekorzystnie na uszczelniacze i może doprowadzić do ich rozszczelnienia. (Zadaniem odmy jest odpowietrzanie skrzyni korbowej.) Wraz z powietrzem, które jest wyciągane ze skrzyni, zasysany jest też olej silnikowy (niewielkie ilości). Problem polega na tym, że po kilku latach eksploatacji znajdujący się w odmie separator oleju, przestaje prawidłowo działać i przepuszcza do przewodu dolotowego turbosprężarki powietrze wraz oparami oleju. W rezultacie sprężarka wtłacza do przewodu intercoolera powietrze wraz z olejem to może doprowadzić do sytuacji w której turbo przez odmę zaciągnie cały olej z silnika - dojdzie do rozbiegania motoru.
3. Wycieki oleju - z klawiatury (widoczne po zdjęciu górnej osłony silnika), uszczelki miski oleju, korka spustowego, źle dokręconego filtra oleju.
4. Uszczelniacze zaworowe - usterkę można zdiagnozować po rozruchu na zimnym silniku, auto bedzie puszczało przez chwilę chmurę niebieskiego dymu, a po chwili odzyskują normalną barwę.
Przykład z YouTube uszkodzonych uszczelniaczy zaworowych.
5. Pierścienie - niebieski dym powstały z spalania oleju pojawia się przy obciążeniu silnika.
Czasami potrzebna będzie wymiana tłoka z pierścieniem.
Przykład z YouTube zużytych pierścieni tłokowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz