2.0 tdi miał godnie zastąpić popularną i cenioną odmianę 1.9 TDI. I choć jest dużo nowocześniejszy od poprzednika, trapią go poważne usterki oraz wady fabryczne.
2.0 tdi zadebiutował na początku 2003 r. (Touran) i z czasem był wprowadzany do kolejnych modeli koncernu Volkswagena. Jest to jednostka bardzo popularna którą możemy spotkać min w takich modelach: VW Passat, Audi A4 B7, VW Golf V, Skoda Superb, Audi A6 C7, Seat Leon, czy Skoda Octavia.
Silnik występował w wielu odmianach różniących się mocą oraz rozwiązaniami technicznymi:
odmian 8 zaworowa miała 136 km lub 140 km, jej odmiany różniły się osprzętem silnika
- pierwsze 2.0 tdi miały 8 zaworową głowicę i 136 koni mechanicznych, były montowane w: VW Passat, Skoda Superb, Seat Toledo, Seat Altea. Ich wadą fabryczną było obsiadanie głowicy w wyniku czego ubywa nam płyn chłodniczy. Z czasem wyrabiają się gniazda wtryskiwaczy, zdarzają się awarie DPF oraz turbin, które najczęściej wynikają z dużych przebiegów. Jego zaleta jest brak wałków wyrównoważających, silnik nie ma problemów
z układem korbowo – tłokowym.
Oznaczenie silnika tego typu to min.:
BMM (min. Golf V, A3 i inne 140 km ),
BGW (tylko Passat B5 136 km)BPW (Audi A4 140 km)
- kolejna odmiana 2.0 TDI z 8 zaworową głowicę i 140 km miała wałki wyrównoważające, problemy te same co dla wersji wyżej (BMM, BGW), dodatkowo pojawił się problem z awaryjnym napędem pompy olejowej który może doprowadzić do zatarcia silnika.
Oznaczenie silnika tego typu to min.: BKP (Passat B6 140 km)
- odmian 16 zaworowa występowała w odmianie 140 i 170 km, jej odmiany różniły się osprzętem i rozwiązaniami technicznymi:
- 2.0 TDI 16 V bez wałków wyrównoważających z pompowtryskiwaczami Boscha, które można w łatwy sposób zregenerować (koszt od 300 – 600 zł), częstą usterką jest pękanie głowicy na 1 albo na 2 i 3 cylindrze, koszt naprawy to około 3500 zł – po 2007 roku problem właściwie wyeliminowano. Do wad można zaliczyć awaryjne rumuńskie turbiny oraz drgania na biegu jałowym. Silnik popularny w takich modelach jak: VW Golf, Audi A3
Oznaczenie silnika tego typu to min.: BKD (AZV Benelux 140 km)
- 2.0 TDI 16V z wałkami wyrównoważającymi i pompowtryskiwaczami Boscha, problemem jest zacieranie się pompy olejowe, plus wady silników (BSY, BKD, AZV)
Oznaczenie silnika tego typu to min.:
BLB (Audi A4, A6 140 km),
BSS (Skoda Superb 140 km często z DPF, brak problemów z głowicą),
BRE (Audi A4, A6 140 km nie ma wałków zrównoważających, ale pozostał problem zacierającej się pompy spowodowany wycieraniem się zębatki na wale korbowym)
- 2.0 TDI 16V z wałkami wyrównoważającymi i pompowtryskiwaczami
Siemensa, których nie można regenerować – koszt nowego 1600 zł. Problemy
jak w silnikach (BLB, BRE) i droga naprawa
wtrysków.
Oznaczenie silnika tego typu to min.:
BKP(Passat 140),
BMR (Passat 170),
BRD (A4 170)
Oznaczenie silnika tego typu to min.:
BKP(Passat 140),
BMR (Passat 170),
BRD (A4 170)
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważających z pompowtryskiwaczami
Siemensa, których nie można regenerować. Problemy z pękającą głowicą,
drogimi pompowtryskiwaczami, występuje DPF.
Popularny w modelu: VW GOLF, A3, Octavia, Altea, Leon, Touaran,Oznaczenie
silnika tego typu to min.: BMN 170km
Najpoważniejszym z
problemów 2.0 TDI jest zacierająca się pompa olejowa która bardzo często
doprowadza do zatarcia turbosprężarki oraz silnika. Tego typu awaria często
wiąże się z wymianą silnika na który kosztuje w granicach 2500 – 4000 zł
(używany) + koszty montażu 1000 zł, sama regeneracja turbo to 1300 zł. Usterka
ta występuje w silnikach wyposażonych w wałki wyrównoważające. Jest tam źle rozwiązany
napęd pompy za pomocą 77 mm imbusa który z czasem się wyciera i powoduje utratę
napędu pompy. Problem zacierania 2.0 TDI jest charakterystyczny
dla wersji BLB szczególnie popularnej
w takich modeli jak: VW Passat, Audi A4 B7, Audi A6 C7
Problem feralnego napędu pompy można rozwiązać poprzez usunięcie całego moduł wałków wyrównoważających wraz z pompą oleju i zastępują go tradycyjnym napędem znanym z 1.9 TDI czy 2.0 TDI BKD, koszt takiej przeróbki około 2000 zł z oryginalnymi częściami i robocizną.
Problem feralnego napędu pompy można rozwiązać poprzez usunięcie całego moduł wałków wyrównoważających wraz z pompą oleju i zastępują go tradycyjnym napędem znanym z 1.9 TDI czy 2.0 TDI BKD, koszt takiej przeróbki około 2000 zł z oryginalnymi częściami i robocizną.
Podsumowując silnik 2.0 TDI ma więcej wad niż
zalet. Jeśli będziemy mieli pecha to trafimy na egzemplarz w który będziemy
musieli zainwestować kilka
tysięcy złotych. Z drugiej
strony są użytkownicy którzy bardzo chwalą ten silnik za świetną dynamikę oraz
umiarkowane spalanie. Jeśli szukasz 2.0 TDI to w szczególności można polecić wersję BMM oraz BKD
(od 2007) oraz wszystkie
wersje oparte na wtrysku common
rail min. CBB,CBAB,CBAA. Wiele osób
również poleca wersję BMN która miała 170 km, jest raczej bezawaryjna
ale ma droga osprzęt w postaci DPF oraz wtrysków
Siemensa. Najgorzej pod względem awaryjności, kosztów serwisu wypadają BKP oraz BMR.
Dla osób zainteresowanych
lepszym zgłębieniem tematu polecam następujące stronki:
Forum audi a6 -
wiele wartościowych info i porad dotyczących 2.0 TDI
Ciekawy artykuł na temat nie zawodności niemieckich silników min. 2.0 TDI
Przydatne info. na temat 2.0 TDI
Wartościowy wpis opisujące problemy 2.0 TDI
Ciekawy artykuł na temat nie zawodności niemieckich silników min. 2.0 TDI
Przydatne info. na temat 2.0 TDI
Wartościowy wpis opisujące problemy 2.0 TDI
PS. Starałem się przedstawić problem silnika w miarę dokładnie, jeśli ktoś zauważył że gdzieś wkradł się jakiś błąd lub warto rozszerzyć wpis o jakieś nowe informacje - to proszę o tym pisać w komentarzach.
Witam
OdpowiedzUsuńWiec prosze by mi Pan dokladnie powiedzial co musze kupic do silbika BRE aby zainstalowac tam pompe od 1.9
Chodzi mi o wszystkie nazwy potrzebnych czesci.
Co do części to najlepiej, żeby skonsultował się Pan z mechanikiem, który będzie przeprowadzał naprawę silnika - sprawdzi Pan w ten sposób jego wiedzę i fachowość.
OdpowiedzUsuńJa polecam skontaktować się z warsztatem który ma dużą praktykę w przeprowadzaniu poprawek w 2.0 TDI - proszę się skontaktować z Piero który dokładnie opisał problem i jego rozwiązanie: http://www.a6klub.pl/a6-c6-20tdi-problem-z-20-tdi-glosna-praca-drgania-vt28061.htm
A czy może wie Pan coś o problemach z silnikami w Oplu Astrze III?W miarę możliwości proszę o informacje.
OdpowiedzUsuńw oplu astrze 3 dizel wiekszych problemów z silnikami nie ma . w 1.9 cdti pada kolektor ssacy za 800 zł , w 1.3 cdti trzeba wymienic łancuszek rozrządu co 100tyś
OdpowiedzUsuńnajlepszy motor to isuzu 1.7cdti , praktycznie bezobsługowy
W mojej ocenie najlepiej kupić 1.9 8v czyli 100 koni albo 120, te silnik nie wszystkie miały dpf, są to bardzo dobre silniki i tanie, goły słupek można kupić sporo poniżej 1000 zl z wad, okropna kultura pracy oraz bardzo wadliwa skrzynia 6 biegowa
UsuńPotwierdzam to co kolega wyżej napisał. Dodam że 1.9 CDTI to jednostka bardziej nowoczesna a co za tym idzie bardziej dynamiczna, ale niestety droższa w serwisie.
OdpowiedzUsuń1.9 CDTI 150 km z Astry robi prawie GTI, silnik ma świetną elastyczność.
wywaliłem wałki i zamontowałem pompę od 1.9tdi-tylko dlaczego silnik dziwnie sie zachowuje-drży???
OdpowiedzUsuńPo tej wymianie wszystko powinno grać jak należy. Sam to robiłeś czy komuś zleciłeś? Ile wyszły części i ewentualnie robota?
OdpowiedzUsuńWitam mam pytanie posiadam volkswagena Tyrana 2.0 diesl 140 km 2009 rok. Padł mi silnik i czy można wsadzić silnik AZV zamiast BMM i czy będzie to pasowało. Samochód ma teraz wsadzony silnik BMM może ktoś mi doradzić czy jest taka możliwość ?
OdpowiedzUsuńMam silnik 2.0 TDI w audi b6, jak na razie jeżdżę bez problemów co prawda przez te 3 lata co mam ten samochód zrobiłem tylko 40k km ale na szczęście nie sprawia mi problemów.
OdpowiedzUsuń:)
OdpowiedzUsuńPoniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko:
OdpowiedzUsuńhttps://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i.
Playlista z darmowymi dekoderami VIN:
https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph
Silnik pod względem dynamiki i spalania świetny, lecz większość właścicieli przyprowadził o ból głowy. Najważniejsza przy tym silniku jest profilaktyka. Częste wymiany oleju oraz co ileś tysięcy kilometrów wymiana pompy. Sam posiadałem wersje 8V i silnik sprawował się doskonale bo miał wymienioną wcześniej wspomnianą pompę.
OdpowiedzUsuńSkąd ta wiedza że pompowtryskiwaczy Siemensa nie da się regenerować?
OdpowiedzUsuńJa znam co najmniej dwa zakłady które to robią od dość dawna
Zapewne wiedza z 2013 roku...
UsuńNaprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.
OdpowiedzUsuńCiekawy artykuł. Wszystkie informacje bardzo przydatne
OdpowiedzUsuńDużo pomocnych informacji i wskazówek, świetnie napisane
OdpowiedzUsuńCiekawie napisany artykuł
OdpowiedzUsuń