wtorek, 12 sierpnia 2014

Sprawdzenie wtryskiwaczy, układu wtryskowego - jak sprawdzić poprawność działania wtryskiwaczy

Witam,

często można spotkać się z sytuacją, że klient warsztatu jest naciągany na wymianę wtryskiwaczy. Warto wiedzieć kiedy taka wymiana jest naprawdę konieczna, a kiedy jesteśmy po prostu naciągani przez serwis na niepotrzebną naprawę. 90% awarii w silniku turbodoładowanym jest spowodowanych przez problemy z układem dolotowym. Układ wtryskowy nie jest tak skomplikowany, a jego diagnostyka jest prosta pod warunkiem, że znamy podstawy związane z jego obsługą.

                        

Aby właściwie zdiagnozować układ wtryskowy warto zastosować się do tej krótkiej listy:
1. Sprawdzenie ciśnienia na pompie wtryskowej
2. Weryfikacja korekt wtryskiwaczy
3. Zrobienie testu przelewów
4. Demontaż wtrysku w razie potrzeby i pomiar parametrów na stole probierczym


Pierwsze dwa punkty zrealizujesz podłączając dedykowany komputer diagnostyczny, test przelewów wykonasz zestawem za trochę ponad 100 zł.  W ostateczności wtryski będą musiały być zdjęte i przetestowane na stole probierczym - demontaż to zadanie dla mechanika z doświadczeniem oraz odpowiednim sprzętem.

Wtryskiwacz elektromagnetyczny zbudowany jest z cewki elektromagnetycznej, zaworu sterującego oraz końcówki wtryskiwacza. Sprawność cewki oraz zaworu sterującego zweryfikujesz komputerem diagnostycznym oraz robiąc test przelewów.Natomiast do precyzyjnej oceny poprawności działania końcówki wtryskiwacza będzie Ci potrzebny stół probierczy.

Polecam przy pierwszych objawach zużycia/zapchania wtryskiwaczy poddać je procedurze czyszczenia
na maszynie JET CLEAN TRONIC  lub zdjęcia wtryskiwaczy i oddania ich do czyszczenia oraz pomiarów na stole probierczym.