piątek, 26 grudnia 2014

Test opon zimowych Auto Moto, Motor.

Cześć,

2 razy do roku są publikowane testy opon. Ten wpis będzie dotyczył opon zimowych, postaram się w kilku słowach opisać informacje przedstawione w testach miesięcznika Auto Świat oraz Tygodnika Motor. Zakup opon to dość duży wydatek biorąc pod uwagę, że nasi rodacy ciągle jeżdżą dość leciwymi i tanimi auta, dlatego tym bardziej warto przed zakupem zapoznać się z informacjami zawartymi w prasie i wybrać taką oponę , która sprawdzi się w warunkach pogodowych, w których przychodzi nam najczęściej eksploatować auto.



Na wstępie przypomnę etapy na które składa się test opon zimowych;
- próba na śniegu
- próba na mokrej nawierzchni
- próba na suchej nawierzchni


Nie będę się rozpisywał odnośnie wyników w poszczególnych etapach oraz konkretnych konkurencjach - odsyłam do źródła, tam znajdziecie szczegóły.

Zacznijmy od porównania, które ukazało się na stronach miesięcznika Auto Moto 11/2014.
SPRAWDZENIE 11 MODELI OGUMIENIA ZIMOWEGO W ROZMIARZE 205/55 R16

Klasyfikacja wyglądała nastepująco:

1. Continental ContiWinterContact TS850
Opona najlepsza z marek premium na śniegu oraz suchym, świetnie się prowadzi, jest stabilna i bezpieczna. W próbach przeprowadzonych na deszczu zajęła drugie miejsce. Zdecydowanie wygrała całe porównanie. Niskie opory toczenia!

2. Goodyear Ultra Grip 9
Opona charakteryzująca się najkrótszą drogą hamowania w wszystkich warunkach. Opona bardzo, dobra w jeździe na wprost, na torze sprawnościowym w czołówce. Lider próby na mokrej nawierzchni. Opory i komfort bdb. Tegoroczna Premiera.

3. Nokian WR D3
Trakcja na śniegu dobra, choć wynik hamowania i kierowalności n śniegu mógłby być lepszy.
Dobre wyniku na wodzie w hamowaniu oraz kierowaniu. Na suchym świetnie się prowadzi, uzyskuje bdb drogi hamowania. Bardzo mocna na suchym i mokrym.

4. Michelin Alpin A4
Bardzo dobra trakcja na śniegu, świetny wynik na aquaplaningu i hamowania w wodzie.
Na suchym jedynie przeciętna - są od niej lepsi.

4. Dunlop SP Winter Sport 4D
Opona podobnie jak Michelin uzyskała taka sama ilość punktów i została sklasyfikowana na 4 miejscu. Trochę słaba trakcja na śniegu - jest pole do poprawy względem najlepszych. W wodzie bardzo szybka, świetny wynik hamowania, słaby aquaplaning. Na suchym dobrze się prowadzi i hamuje, bdb opory toczenia.

5. Pirelli Snowcontrol Serie 3
Dobra na mokrej nawierzchni, pewna na śniegu.

6. Vredestein Snowtrac 3
Dobra opona, która nie zawiodła w żadnej kategorii, ale do najlepszych trochę jej brakuje.

Każda z tych opon jest godna polecenia. Po klikniecie na jej nazwę zostaniecie przeniesieni na stronę
oponeo.pl - sprawdzicie tam aktualne ceny i promocje.

Przyszedł czas na test opon Tygodnika MOTOR  NR 43/2014.
TEST OPON ZIMOWYCH 195/65 R15

Jest to chyba najciekawszy test opon przeprowadzany przez polską redakcję, ponieważ uwzględnia produkty najchętniej wybierane przez Polaków. W teście znajdziemy oprócz liderów segmentu premium, również marki budżetowe z polską Dębicą na czele.

Przejdźmy do wyników testu:
1. Continental ContiWinterContact TS850
Podobnie jak wyżej zwycięstwo zostało osiągnięte dzięki bardzo dobrym parametrom w wszystkich dziedzinach.

2.  Nokian WR D3
Opona dobra na suchym i śniegu, umiarkowanie dobra na mokrym.

2. Uniroyal MS Plus 77
Opona z koncernu Continetala, która łączy trudną sztukę dobrych parametrów na śniegu i mokrym.
Minusy to: droga hamowania na mokrym (byli lepsi), jest pod sterowna na suchym.
Biorąc pod uwagę cenę REWELACJA!

3. Sava Eskimo HP
Ma dobra przyczepność na śniegu i suchym. Kiepska w hamowaniu na mokrym, podsterowność na sucho.

4. Dębica Frigo H/P
Bardzo dobre parametry na śniegu, dobra na suchym. Z minusów opory toczenia oraz słaba droga hamowania na mokrym.

PODSUMOWUJĄC w obu testach brały oczywiście jeszcze inne opony, ale w sprawie szczegółów odsyłam do wskazanych gazet. Test opon to dość skomplikowane i trudne do przeprowadzenia porównanie - bardzo dobrze, że są przeprowadzane bo z opinii większości użytkowników najczęściej słyszymy pochwały na produkt, który wybrali, Jedyny parametr, który warto byłoby uwzględnić w testach to zużycie opony w czasie. Niestety na razie nie spotkałem się z żadnym testem poza ADAC, który uwzględniałby zużycie bieżnika.  Zachęcam do zapoznania się z artykułem: Autorskie badanie zużycia opon. SZOK!!