czwartek, 9 lutego 2017

1.9 TDI BXE - występowanie, podstawowe info.

Witam,

poniżej krótki artykuł odnośnie silnika 1 9 TDI w wersja BXE.

Ta konkretna wersja zasłynęła z tego że już przy przebiegu często w okolicach 150 000 km zacierały się w niej panewki.  Czasami ich stukanie można było usłyszeć podczas pracy na postoju a czasami podczas jazdy w wyniku awarii dochodziło do uszkodzenia bloku silnika.

 Mechanicy wskazują, że przyczyną awarii są również luzujące się śruby mocujące stopki korbowodu  w wyniku czego dochodzi do uszkodzenia bloku.

 Podobne problemy można spotkać w silniku o oznaczenie BLS, który dodatkowo został wyposażony w  filtr DPF, który sprawia często poważne problemy.

Poniżej tabelka z modelami oraz latami produkcji kiedy ten silnik:


Od siebie dodam że może nie jest to jednostka na którą można postawić w ciemno, natomiast wykonując pewne rutynowe sprawdzenia oraz wymiany można wyeliminować ryzyko awarii do minimum. W  jednym z kolejnych artykułów opiszę jak to w moim przypadku wyglądało: przygotowanie do eksploatacji takiego motoru w aucie które miało grubo ponad 300000 km

Pozdrawiam

PS. Tabelki wykorzystałem z Tygodnika Motor  47/2016 z artykułu na temat tego silnika.