środa, 3 maja 2017

Serwis klimatyzacji - kilka wskazówek

Witam,
poniżej kilka wskazówek/informacji odnośnie układów klimatyzacji w autach.




1) Dwa podstawowe czynniki chłodzący r134a lub 1234yf (ten drogi)

2) Jeśli układ nie pracuje przez kilka miesięcy mieszanina może się rozwarstwić. Olej oddziela się od chłodziwa wyschnięte uszczelnienia przepuszczają gaz ciśnienie w układzie spada. Fachowcy zwykle zalecają żeby nawet zimą raz na jakiś czas włączyć klimatyzację nawet jeśli nie jest ona wtedy aż tak bardzo potrzebna.

3) Samochodowa klimatyzacja w przeciwieństwie od lodówki wymaga regularnego serwisu wynika to z tego że w lodówce wszystkie połączenia w układzie mamy w zasadzie na sztywno. Natomiast w samochodowej klimatyzacji nie brakuje elastycznych połączeń przez które ubywa nam czynnik. W ciągu roku standardowo przy sprawnym układzie może nam zniknąć około 10% czynnika

4) Filtry węglowe są droższe i skuteczniejsze od standardowych, trzeba jednak częściej ke wymieniać ponieważ szybciej się zatykają.

 5) Standardową procedurą w przypadku kombajnów obsługujących układu klimatyzacji jest wypompowanie całego czynnika z układu i wytworzenie próżni.  Kontrola polega na sprawdzeniu czy po co najmniej kilkunastu minutach ciśnienie w układzie nie wzrośnie na skutek zassania powietrza z otoczenia. Ta metoda nie zawsze jest skuteczna, czasami w wyniku działania podciśnienia układ się uszczelnienia. Dlatego warto również testować układ wprowadzając tam ciśnienie szczególnie w instalacjach w których mamy straty czynnika większe niż 20%.

 6) Czajnik ultradźwiękowy sprzęt używany w serwisach wytwarza mgiełki środka odkażającego

Pozdrawiam,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz