niedziela, 5 maja 2019

2.0 TDI napęd rozrządu paskiem zębatym

Witam,

poniżej zamieszczam zdjęcia z operacji wymiany rozrządu w 2.0 TDI (chyba Passat B8 lub Octavia).

Temat jest o tyle ciekawy, że auto przyjechało do nas z głośno pracującym silnikiem/ rozrządem.
Generalnie ten motor nie jest cichy i raczej do tego przyzwyczailiśmy się, że klienci zwracają uwagę, że silnik pracuje dość głośno.

Zacznijmy od tego, że naprawdę mało mechaników (przynajmniej w mojej okolicy) ma jakaś wiedzę na temat tej  jednostki. Najczęściej gdy słyszą 2.0 TDI to przypominają sobie zmagania z pompowtryskiwaczami (złym montażem ;), pompami oleju, turbinami czy głowicami. Od tego czasu VAG poszedł daleko do przodu, przy okazji popełniając kilka błędów.

Konkretnie w motorach 2.0 TDI o mocy 150 km (czyli już po kolejnej modernizacji) warto zwrócić uwagę na napęd pompy oleju jest on realizowany paskiem który jak pokazało nasze doświadczenie
z warsztatu potrafi już po 180 tys km zacząć przeskakiwać. W czasie jego pracy zużywają się zęby i na zimnym silniku i gęstym oleju kiedy jest duże obciążenie z motora dochodzą niepokojące dźwięki.
Hałasuje pasek oraz bardzo często pompa oleju która dostaje luzu na łopatkach, które uderzają o jej obudowę.

Pasek od pompy oleju. Powinien być napięty, natomiast bardzo często podczas kontroli wystarczyło go ugiąć jednym palcem.

Wymieniliśmy  już jedną sztukę bo strasznie szumiała. Ciekawostka w VW nie maja interwału na wymianę paska od pompy, a przy okazji jego wymiany zalecają zakup nowej pompy (problem jest znany w ASO).


Piszcie w komentarzach co sądzicie na temat oryginalnej pompy wody do tego silnika;) Moim zdaniem to jakaś kpina jak ten element jest wykonany w oryginale.

Pozdrawiam,





67 komentarzy:

  1. Trudno się tu z Tobą nie zgodzić. Nie wiedziałem że tak to wygląda...

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja mam podobny problem z głośną pracą silnika. Na pierwszy rzut poszedł rozrząd, rozebralem i nic niepokojącego nie znalazłem oprócz pompy wody ale to juz znany temat😎 szukałem dalej. Postanowiłem ściągnąć miskę i zajrzeć do pompy oleju bo napedzana jest paskiem (był napiety) ale ku mojemu zaskoczeniu pompa oleju byla zintegrowana z pompom podciśnienia. postanowilem zaryzykować i ja wymienić, i okazalo sie ze diagnoza była trafiona dodam ze samochód ma przejechane niecałe 160tys pozdrawiam😎

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile kosztowała Ciebie ta wymiana pompy ? U mnie tez hałas jak by coś mieliło i strasznie mnie to wku***** przebieg 114k

      Usuń
    2. Używane pompy w zależności od oznaczenia silnika to koszt od około 400 zł + 30 zł za pasek;)

      Usuń
    3. Nie jestem pewny czy wymieniłeś pompe podciśnienia czy pompe oleju?

      Usuń
    4. Jak nie wiesz to zasiegnij temat bo pompa oleju jest zintegrowana z wacu-i tak jak kolega wcześniej opisał to jest porażka be zwłaszcza longlive olej -bzdura totalna i jakość-wykonanie pompy -tzn kończy się regulacją szczelności pompy i niestety nowa z paskiem za 1500-i reasumując przy 160tyś robić rozrząd z wymianą pompy i paskiem i jest komfort- nie ma innej rady-chyba że wrzucić do starego modelu-a olej co 10tyś aut

      Usuń
  3. Chciałem to profilaktycznie wymienić ale też nie zdobyłem żadnego info na ten temat więc zostawiłem. Teraz auto jest miesiąc po wymianie oleju i kompletnego rozrządu, a rankiem dobiega odgłos indyka :-)
    No cóż auto prywatne więc za jakiś czas bedzie trzeba zdjąć miskę. Na marginesie serwisuje octavie która ma juz 300 tyś nalatane,a jest z 2015 i jest cisza.

    OdpowiedzUsuń
  4. my car makes same noise from 25000 miles to 30,000 miles , nothing broken yet but I beleieve something is not aligned to produce this noise which skoda say is tempreture related to oil thickness

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam.
    Mam problem z pompą pompą. Po odpaleniu zimnego silnika słychać odgłosy"mielenia". Czy wymiana pompy załatwi sprawę, czy problem powróci za chwilę?
    Numer części oryginalnej: 04L145208H (koszt ok.900zl)
    Zamiennik: Borsehung B18758 (koszt ok.600zl)
    Z tego co udało mi się doczytac w internecie, problem ten występuje również w m.in. A3,A6,octavia,suberb,golf.
    Przyznam że strasznie mnie wkurza ten odgłos...
    Ps. Przebieg 155kkm, olej wymieniany co 10kkm Motul 5w30.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jeżdżone tylko w mieście to te 10 tysiaków do kolejnej wymiany idealnie.
      Nic się nie stanie jeśli pokonujesz ten dystans w rok zrób nawet te 15 tyś na jednym oleju.
      Oglądałem jakieś tam testy olejów 504 00/507 00 5w30 i zawsze uważałem tego Motula zaraz za Valvolinem.
      Ale obecnie to chyba już go nie lubię. Oczywiście testy są laboratoryjne i nawet najtańszy świeży olej ochroni nam silnik.
      Lecz kolejność u mnie jest taka:
      Liqui Moly
      Valvoline - Fusch
      OE VAG - Ravenol
      Castrol
      Selenia/Petronas
      Motul - Mannol co do Mannola to wydaje mi się, że silniki lubią go spalać

      Usuń
  6. U mnie to samo octavia 1.6 tdi na zimnym silniki głos rechotanie. Czy wymiana pompy pomoże. Czy razem z wymiana pompy trzeba pasek wymieniać. Gdzie kupić i jaka aby nie było problemu.

    OdpowiedzUsuń
  7. https://www.youtube.com/watch?v=Zdp8_geOW64

    to samo u mnie - podobno ten model tak ma, jestem przed rozrzadem i zastanawialem sie czy jak ju z bede mial pol auta rozebrane to czy czasem tej pompy nie wymienic ale ludzie pisza ze po wymiane pompy ten dzwiek wraca po kilku miesiacach - podobno temat znany w VW skoda audi 1.6 i 2.0 Tdi
    tu jest watek na ten temat
    https://www.a6klub.pl/silnik-20-tdi-190km-cnha-pilne-vt98501.htm

    pompy wody w tych silnikach maja elektryczna przyslone ktora jak padnie to zawsze w pozycji zamknieta i silnik sie przegrzewa, mam u siebie 180kkm narazie problemu nie ma ale przy rozrzadzie ja wymienie ( 500 pln prawie )

    OdpowiedzUsuń
  8. Borsehung robi na pierwszy montaż masz nawet zeszlifowane OE VW.
    Cały zestaw contitech rozrządu wraz z cewką która jest na pompie wody i pasek wielorowkowy w IC po rabacie 600 zł.
    Tak zgadzam się z kolegą który pisał po angielsku,że po rozgrzaniu silnika jest cisza.
    Przy kolejnej wymianie oleju zmienię na FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 XTL zobaczymy czy coś się zmieni, bo jakość oleju przewyższa ponoć ten OE z VW a w sieci idzie kupić 5L za 130 zł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy kto rozlewał, ja kupiłem niby oryginalny 0w30 za 120

      Usuń
  9. Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko:
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i.
    Playlista z darmowymi dekoderami VIN:
    https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph

    OdpowiedzUsuń
  10. Wstępnie mechanik założył ,po wymianie całego rozrządu oraz paska do alternator, że te dźwięki to będzie napewno pompa oleju którą wraz z pompą podciśnienia zamontowana jest w misce olejowej. Jednak gdy przyjechałem na wymianę miał już dylemat. Sprawdzał na słuch słuchawkami skąd dochodzi ten dźwięk i najgłośniejszy był przy pompie oleju gdzie prawdopodobnie łopatki uderzają o obudowę pompy i to daje ten dźwięk mielenia jak na początku jest w filmiku. Sprawdził mi ciśnienie na pompie ,wszystko ok. Jednak dylemat miał po rozmowie z innymi mechanikmami i osobą pracującą w VW przy montażu silników, gdzie dowiedział się że może to być wadą konstrukcyjna łożysk na wałkach wrównowarzających pracę silnika tzw. Moduł AGW. Są tam felerne łożyska, których raczej się nie wymieni. Bo montaż tych wałków jest na etapie jeszcze połowy silnika na link produkcyjnej gdzie odpowiednią prasa wciska je wzdłuż silnika. Stąd ta opinia mechaników że te silniki tak mają i już. Powiedział mi że wymiana pompy może nic nie dać. Ponadto trzymałem tą nową oryginalną pompę w ręku i obracając jej wirnik na którym zamontowany jest pasek też dziwnie pracowała. Wiem że na sucho i zassła powietrze ale zwątpiłem . Ja patrzyłem na mechanika on na mnie i zostawił mi podjęcie decyzji bo on nie gwarantuje po wymianie pompy z paskiem że się dźwięk uspokoi. Dodatkowo gdzieś czytalęm na forum. Że mimo wymienionej pompy dźwięk mielenia czy" gulgitania indyka" powrócił. Narazie się nie zdecydowałem bo dopiero co wymieniłem olej i filtry i trzeba byłoby to znowu wymienić. Kto wie może przy następnej wymianie oleju zdecyduję się na wymianę pompy, no chyba że ktoś już rozwiązał temat. Proszę o konstruktywną odwiedż.

    Acha byłem jeszcze w serwisie ASO przed wymiana rozrządu bo miałem wrazenie ze to jakaś zuzyta rolka ale oni oczywiście nic nie stwierdzili za jedyne 360 zł..... boją się tej tej usterki jak ognia.

    Mój przebieg passata to 185 tys. km. Czy wymiana pompy pomoże? Bo ten dźwięk w tak pięknym aucie doprowadza mnie do furii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, miałem dokładnie ten sam problem ze skodą octavią vrs 2.0 tdi 2015r przebieg 146tyśkm, dodam że jestem doświadczonym mechanikiem i szczerze myślałem że poradzę sobie bez problemu, a tu nic bardziej mylnego, grzechotanie nie do zniesienia mam wrażenie że na ciepłym silniku się nasila, przed wymianą pompy oleju i rozrządu poradziłem się kolegi pra ującege w serwisie skody w Bydgoszczy,powiedział że szanse na usunięcie usterki po przez wymianę pompy oleju są 50/50. A więc zaryzykowałem wymieniłem pompę oleju na nową oryginalną, pasek pompy i kompletny rozrząd, gdy miałem zdjętą miskę stwierdziłem luz między zębny kół zębatych wałków wyrównoważających, po odpaleniu mielenie ustąpiło, ale grzechotanie nie! Kolega z serwisu zna takie przypadki, w serwisie każą się do tego przyzwyczaić, taki urok tych silników, jedne słychać mniej, inne więcej, wnioski: na pewno źródła hałasu są Dwa!

      Usuń
    2. właśnie, to z misy poprzez bagnet ustaje na nowej pompie, ale to młynkowanie dalej jest. Mam pytanie czy 1,6 tdi z golfa 7 też ma te wałki wyrównujące, bo cholera dźwięk pompy z misy po wyjęciu bagneta to pompa, ale to drugie dziwne młynkowanie jakby z cyklem paska rozrządu, to co to może być? rozrząd trzy razy sprawdzany i wymieniane wszystko idalej cyklicznie młynkuje jakby jakaś blacha w tłumiku była luźna itp? 180 tyś km.

      Usuń
  11. Skoda octavia vrs 2016. Problem usterka odglos mielenia, stukania w tle podczas pracy na zimnym silniku, okolice rozrzadu. Po wizycje u mechanika podejrzenie pompy podciśnienia lub pompy oleju, samochód na przedłużonej gwarancji, servis ignoruje usterkę i nie widzi problemu stwierdzając normalna pracę silnika. A ich diagnoza to porównanie odlosu z innym samochodem heh totalna kpina . Ja również porównywałem z kolegi skoda i silnik pracuje inaczej. Oddaje samochód do rzeczoznawcy wraz z nagraniem usterki klekotania /mielenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czyli po wymianie pompy oleju jest szansa że będzie wszystko działało normalnie, myślałem że to rozrząd bo podobno napinacz Gates był wadliwy, wymieniłem ale odgłosy nie ucichły

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam to samo w swojej audi a3 8v z 2015 roku. Auto ma zaledwie 86 tys. przebiegu. Też miałem zamiar oddać do mechanika, ale po przeczytaniu wielu opinii stwierdziłem, że tak już musi być jednak za każdym odpaleniem nasłuchuje tego dźwięku i strasznie mnie denerwuje...

    https://youtu.be/H6E1SwJiw1w

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie ten sam dzwiek mam . Wymienilem wczoraj rozrzad I nic sie nie zmienilo. Skoda octavia 2016 2.0tdi anglik

      Usuń
  14. Czy wymiana takiej pompy jest skomplikowana (silnik 2.0 Tdi 150km)? Trzeba sciagac rozrzad?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Demontaż paska i dolnego koła rozrządu, dalej miski olejowej z uszczelniaczem wału.

      Usuń
  15. Witam, walczę z tym samym objawem, na zimnym silniku odgłos mielenia. Audi a4 b9 2.0 TDI 150km, wymieniłem pasek wieloklinowy i napinacz, potem kompletny oryginalny rozrząd i bez skutku. Nadal to samo, myślałem jeszcze o pompie wtryskowej ale, po przeczytaniu wszystkich postów stwierdzam, że to pewnie tam pompa oleju. Piszcie czy ktoś ją wymienił i czy ustało?
    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam ja mam tak co to może być bo wymienili wtryski na nowe czy to ta pompa oleju o której tutaj piszecie bo skonczy się tak ze wymienia mi pol auta ja zaplace i będzie tak samo link http://www.youtube.com/shorts/ljqB95v_Olc

    OdpowiedzUsuń
  17. Z ciekawości jakieś ustawienie tego paska trzeba zachować względem wał a pompa ?

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam taki dźwięk i powiem że bardzo mnie to niepokoi. Byłem u mechanika i stwierdził że to sprężarka klimatyzacji, wymieniłem na nową i nic to nie dało. Był tak że roboiony rozrząd w całości z pompą wody i napinaczem i znowu nic nie zmieniło się... Wszyscy piszo ze to pompa oleju a czy ktoś już wymienił albo znalazł pszyczyne tego chrobotania? Ja mam octavia 3 2.0 tdi 2016 roku i powiem że pszy tym mieleniu szilnik zahowuje się dobrze i jest dynamiczny. Jak ktoś rozłązaw temat proszę o informację.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam taki dźwięk i powiem że bardzo mnie to niepokoi. Byłem u mechanika i stwierdził że to sprężarka klimatyzacji, wymieniłem na nową i nic to nie dało. Był tak że roboiony rozrząd w całości z pompą wody i napinaczem i znowu nic nie zmieniło się... Wszyscy piszo ze to pompa oleju a czy ktoś już wymienił albo znalazł pszyczyne tego chrobotania? Ja mam octavia 3 2.0 tdi 2016 roku i powiem że pszy tym mieleniu szilnik zahowuje się dobrze, jest dynamiczny i pracuje równo... Jak ktoś rozłązaw temat proszę o informację

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam dokładnie tak samo przebieg 113tysi

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzisiaj usłyszałem w serwisie że tak ma być. Pompa oleju nie zostanie wymieniona na nową choć auto jeszcze na gwarancji i przejechane 64 tyś km. Grzechotaniem występuje tylko na zimnym silniku. Z tego co się jeszcze dowiedziałem w serwisie VW to jest częstą bolączką tych silników 2.0 TDI.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten sam problem i nie wiadomo co tak słychać przebieg 170tys

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten sam problem i nie wiadomo co tak słychać przebieg 170tys

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy ktoś poradził sobie z tą usterka? Audi S3 122 tys masakra jakby kamień byl.

    OdpowiedzUsuń
  25. W środę wymieniam pompę jest ona zintegrowana z pompą podciśnienia. Zobaczymy

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja dziś wymieniłem pompę jutro będzie próba czy ucichło wszystko jak nie to lipa tysiąc poszedł na marnw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marcin, i udało się skutecznie usunąć problem? Jeśli tak to która pompę wymieniłeś - olejowa czy vacum?

      Usuń
    2. Czy wymiana pompy pomogła ?

      Usuń
    3. Marcin czekamy na info od ciebie...

      Usuń
  27. Mam ten sam problem w audi a3 8v 2014 rok , czy komuś udało się rozwiązać problem ? Trzeba wymienić pompę czy wystarczy wymienić tylko pasek ?

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam dokładnie tak samo. Mielenie,grzechotanie. Na 100% pompa oleju 😵. Wymienię ją, bo szlak mnie trafia. Silnik 1.6 tdi cxxb

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy jest możliwa wymiana pompy olejowej zintegrowanej z vaccum bez demontażu rozrządu? Nie chciałbym go ruszać, bo ma 42 tyś km - 1.6TDI Karoq 2018 r.
    Jak odpalę na zimnym jest ok ale gdy wyjadę na drogę, zapnę 2/3 bieg i przyspieszam to występują stuki, odpuszczam gaz i cisza, czyli jakby pompa vaccum hałasowała. Po rozgrzaniu silnika cisza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Nie da się trzeba zdjąć koło z wału. Można po weryfikacji wymienić sam pasek rozrządu i oczywiście pasek pompy wraz z nową zintegrowaną pompą oleju.

      Usuń
    3. no ale bez wymiany paska mozna sama pompe wymienic przecież

      Usuń
  30. I jak dytuacja ktoś wymienił tą pompę?
    Pomogło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że pomaga. Czasem na dłużej częstsze wymiany oleju i na krócej tryb Longlife. Zawsze należy taką pompę przed wymiana rozebrać i zweryfikować. Czasem pasek jest już rozciągnięty i jego wibracje powodują hałas.

      Usuń
    2. To co, najpierw zamówić sam pasek, potem rozebrać i ewentualnie domówić pompę? A da się w ogóle po demontażu rozpoznać po pompie czy jest do wymiany? Czy lepiej od razu zamówić zestaw z pompą?

      Usuń
    3. Albo się komuś zleca naprawę albo się zajmuje zamawianiem części 🤔
      Tak da się po rozebraniu zweryfikować czy pompa jest zużyta.

      Usuń
  31. I jak dytuacja ktoś wymienił tą pompę?
    Pomogło?

    OdpowiedzUsuń
  32. Mam 2,0TDI DDAA 2015 190 KM z przebiegiem 225 tyś i jest tak samo. Jestem po diagnozie u mechanika - pompa vacuum. Dzwięk niepokojący jakby początek awarii. Plus taki że da się z tym żyć. Moje subiektywne odczucie, że po wymianie oleju jest odrobinę lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  33. Dzisiaj odbieram samochód po wymianie pompy oleju a3 8v crlb 189 tys przebiegu , pompa oleju + pasek dam znać czy pomogło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak tam po tej wymianie, bo mam to samo i niewiem czy ta pompa oleju to jest razem z vacum?

      Usuń
  34. Hej, po przeczytaniu większości komentarzy mam wrażenie, że u mnie jest podobnie, z tym, że w 2.0 TDI DFHA 190 KM w Superbie (2018). Przebieg to niecałe 100 tys. jak to możliwe że tak się sypie... w załączeniu link do filmiku z dźwiękiem. Czy myśicie, że mnie też to dopadło ??
    https://www.youtube.com/watch?v=M7ZPcE-Xy8U&ab_channel=abdulaaaaaa99

    OdpowiedzUsuń
  35. Tak to odgłos pracującego modułu. Jeżeli nie słychać tego dźwięku na zewnątrz, bo tu wyciągasz bagnet. Możesz spokojnie sprawą się nie przejmować,to rodzaj usterki irytującej dźwiękiem i można czekać na zerknięcie do misy przy rozrządzie. Tak jak pisałem wcześniej rozciągnięty pasek modułu wibruje i pompa dostaje po dupie. Lecz nie słyszałem, nie widziałem aby ta usterka była powodem unieruchomienia bądź zatarcia silnika.

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam u mnie to samo w B8 70tys na gwarancji: https://www.youtube.com/watch?v=D9cRC2k_QpE
    Gwarancja została do końca sierpnia, da się coś z tym zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  37. Trudno wróżyć na odległość które łożysko na czym się odzywa, a może tylko pasek jest od wewnątrz wyskubany.
    Natomiast tak słychać moduł. Z doświadczenia wiem, że naprawy gwarancyjne są odrzucane przez VAG, bo moduł funkcjonuje prawidłowo tylko go słychać i jeżeli już znajdziemy jakieś ASO które to zrobi to albo coś się zmieniło w tym kierunku i widzą problem albo mają dobre plecy. Było tak, że albo płacił dealer albo klient lub goodwill czyli dobra wola jeśli robimy wszystko w ASO i wtedy inne pieniądze płacimy.

    OdpowiedzUsuń
  38. Hi to all,
    Does anyone have replaced the pump?

    The noise cames back?

    OdpowiedzUsuń
  39. Czy wymiana pompy olejowej wiąże się ze zdjęciem rozrządu czy wystarczy zdjąć miskę ?

    OdpowiedzUsuń
  40. Witam kupiłem Skodę superb i tez mam z tym problem czy ktoś wie jak ta pompe wymienic czy wystarczy zdjąć miskę csy rozrząd też trzeba zdejmowac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Trzeba zdjąć rozrząd żeby wymienić pasek,napęd pompy olejowej i ewentualnie pompę

      Usuń
  41. Panowie .Mam ten sam problem ,ale co sądzicie o wymianie samego paska?Odgłos mi nie przeszkadza chroboczący ,ale mam zagwostkę o sam pasek .W końcu kiedyś musi pęknąć ,zużyć .Czy w praktyce można wymienić sam pasek ?

    OdpowiedzUsuń
  42. Chlopaki witajcie. U mnie to samo audi a3 2.0tdi 150KM 2015 rok przebieg 81000km a dzieje sie juz tak od Paru tysiecy. Juz sprzeglo alternatora wymienione wraz z napinaczem i paske do tego przy 75000 rozrzad bo pompa wody piszczala i tak naprawde nie wiem czy ten Typ juz tak mial i ja nie slyszalam czy jak poznalam troche silnik to doszly mnie te dziwne sluchy. Auto posiadam od czerwca 2021r. Mam na niego roczna gwarancje ktora wyslala mnie do warsztatu a tam powiedzieli ze moga sprawdzic ale to ze jest glosna nie znaczy ze jest popsuta. Byl mily pan i mi wyjasnil ze jeszcze gwarancja bedzie mogla rzadac wydruku z komputera i jak on nic nie wykaze a tak zapewne bedzie to tym bardziej nie pokryja zadnych kosztow, a jeszcze dodatkowa oplata dla mnie za ten komputer. Pan powiedzial jezdzic bo to odwieczny Problem tych Pomp. Mieszkam w DE i gdy pan z warsztatu zadzwonil tam gdzie zamawia czesci oryginalne VW uslyszal: panie my mamy jedna taka pompe na stanie a przez caly rok sprzedaly sie tylko 2 bo nikt tego nie wymienia. I jeszcze powiedzial ze jak wymienie oczywiscie na taka sama bo tak musi byc to za 50tys. moze byc to samo bo to ta sama czesc bedzie, a one tak dzialaja po czasie. Kiedys byly stare glosne diese i tego nie slyszelismy teraz wyciszaja silniki i slychac wlasnie takie dziadostwo. Pan z warsztatu powiedzial poczekaj 2 miesiace przed koncem gwarancji jak bedzie glosniej to wtedy bedzie konkretny powod do wymiany a jak nic sie nie zmieni to jezdzic ten typ tak ma.

    OdpowiedzUsuń
  43. Podobno mozna od miski olejowej to zrobic bez sciagania rozrzadu. Tak jest w instrukcji od VW

    OdpowiedzUsuń