piątek, 7 lutego 2020

Regeneracja, sprawdzenie, weryfikacja wałka rozrządu.

Witam wszystkich zainteresowanych naprawą, regeneracją i sprawdzeniem wałka rozrządu.
Jeśli trafiłeś na ten artykuł to zakładam że borykasz się właśnie z problemem, który czasami ma miejsce po odebraniu auta z naprawy silnika. Z naszej praktyki warsztatowej znamy sytuacje w których  klient zapłacił za nieskuteczna naprawę silnika i zgłasza się do nas z nadzieja że znajdziemy przyczynę problemu.  W takich sytuacjach najczęściej była regenerowana głowica, przeprowadzana rewizję dołu w dużym skrócie kosztowna naprawa  silnika za kilka tysięcy zł a auto ma np.  problem z odpalaniem, brakuje synchronizacji wałka rozrządu, samochód nie jedzie, silnik pracuje głośno, potrafi mam zgasnąć na wolnych obrotach, nie rozwija pełnej mocy oraz momentu obrotowego w założonym zakresie obrotów. Pojawia się pytanie co robić?


Przyczyna oczywiście może być wiele..... Natomiast w tym artykule chciałbym podzielić się z wami informacjami na temat wałków rozrządu które jako uszkodzone potrafią wiązać się z usterkami  wymienionymi jak wyżej. Będę się tutaj podpierał informacjami z Internetu, aby nie powielać tych samych informacji, które można już gdzieś znaleźć.



Jak pewnie możecie się domyślić nowe wałki rozrządu najczęściej są oferowane tylko w oryginale lub w przypadku popularniejszych w wersji silnikowych na rynku pojawiają się zamienniki lepszej lub gorszej jakości. Natomiast nie zmienia to faktu że jest to na pewno część droga której stan jest nam ciężko ocenić w warunkach warsztatowych szczególnie w sytuacji kiedy doszło np. do kolizji tłoków z zaworami.


Wałków możemy poszukać nowych lub używanych na Allegro, pamiętając o tym że w przypadku używanego ciężko nam bedzie ocenić w 100% poprawność wszystkich jego parametrów.


Na chwile pisania tego artykułu  moge polecić firmę Świątek zajmująca się kompleksową obsługą związaną z regeneracja oraz oceną stanu wałków rozrządu. Standardowy zakres usług który zlecamy tej firmie to w przypadku używanych wałków:
- sprawdzenie  i ustawienie koła rozrządu na wałku 
- sprawdzenie kątowego ustawienia krzywek na wałkach rurowych np. po kolizji rozrządu
- sprawdzenie osiowości wałka.

Dla zainteresowanych tematem, polecam zapoznać się z tymi artykułami/informacjami:
https://www.hella.com/techworld/pl/Technologia/Czujniki-i-podzespoly-wykonawcze/Czujnik-walka-rozrzadu-3899/

Pozdrawiam,

Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i Playlista z darmowymi dekoderami VIN: https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz