wtorek, 16 lipca 2013

Sprawdzanie historii, przebiegu auta z Francji.

Witam serdecznie, dziękuje Ci że odwiedziłeś mój blog. Mam nadzieję,  że informacje które tutaj znajdziesz pomogą Ci kupić dobre auto i w ten sposób zaoszczędzisz pieniądze. Dzisiejszy wpis będzie dotyczył sposobu na sprawdzenie przebiegu auta z Francji ( w jednym z kolejnych wpisów opisze jak to wygląda w Niemczech). Postaram się tym artykułem odpowiedzieć na takie pytania: Jak sprawdzić przebieg auta po numerze VIN? Jak sprawdzić przebieg z badania technicznego? Jak wyglądają oryginalne dokumenty z francuskiego badania technicznego? Jak wygląda nalepka z badania technicznego? Jakich dokumentów potrzebuje aby sprawdzić przebieg samochodu? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania to zapraszam to przeczytania dalszej części wpisu.


Na zachodzie Europie w odróżnieniu do Polski podczas przeglądu okresowego dostajemy raport odczytamy podstawowe informacje na temat auta np. jego przebieg, usterki które wyszły na badaniu (poważne - podlegające kolejnemu przeglądowi i naprawy niewymagające przeglądu) , miejsce oraz data przeglądu. Przegląd można wykonać w jednej z blisko 5800 autoryzowanych stacji (fr. centre agrée de contrôle technique), koszt przegląd mieści się w granicach od 60 do 80 euro. Po przeglądzie jest naklejana winietka na szybę i wklejany znaczek do dowodu rejestracyjnego.

Przeglądy w Francji wykonuje się: dla aut nowych na pół roku przed 4 rocznica rejestracji, następnie co 2 lata. W celu sprzedaży samochodu używanego (wiek ponad 4 lata), należy posiadać zaświadczenie o wykonaniu badania technicznego (fr. procès-verbal de contrôle technique) nie starsze jak 6 miesięcy - nie dotyczy to sprzedaży na eksport np. do Polski.

Skan przedstawia oryginalny raport z przeprowadzonego przeglądu na terenie Francji  w sieci  SECURITEST. Pozostałe popularne sieci kontroli pojazdów to: AUTOSUR AUTOVISION DEKRA  AUTO SECURITE - w ich przypadku raport może wyglądać inaczej, ale będzie podobne do tego z skanu.

Winietka starego typu, spotykana coraz rzadziej. Aby potwierdzić przebieg auta potrzebujemy raport z przeglądu okresowego, ewentualnie fakturę z przeglądu.


Weryfikację przebiegu można bez problemu dokonać posiadając dokumenty z badania z których odczytamy adres stacji technicznej (wystarczy nam raport lub faktura z badania). W dowodzie rej. nie ma adresu stacji, nie ma go tez na naklejce starego typu. Z kolei na nowych winietkach naklejanych na szybach  można odnaleźć nr autoryzacji stacji (zaznaczone strzałką), po którym można dojść do adresu stacji.


Wzór nowej winietki obowiązującej od 01.2011 roku. Po tej nalepce możemy zweryfikować przebieg każdego auta w Francji z ostatniego przeglądu.



Nowe winietki obowiązują od 1 stycznia 2011 roku, więc każde auto które po tej dacie miało przegląd możemy w łatwy sposób zweryfikować - jeśli na szybie jest naklejka . Winietki na szybie nie są obowiązkowe, ale 99,99% samochodów w Francji w wieku ponad 4 lata je posiada, gdyż na ich brak zwraca uwagę policji, która może częściej zatrzymywać taki samochód do kontroli. Natomiast w przypadku braku kontroli technicznej grozi mandat w wysokości do 130 €.

Przeglądowi podlegają 124 punkty kontrolne w tym 72 są eliminacyjne, tzn. zobowiązują do naprawy i ponownego przeglądu. Do ponownego przeglądu kwalifikują następujące usterki: - układ hamulcowy (nierówne hamowanie, nieskuteczny, wycieki, zużyte tarcze, klocki), - układ kierowniczy (zbyt w duży luz, wycieki na wspomaganiu), - szyba przednia (brak, pęknięcie), - zawieszenie (korozja na wylot, pęknięcia, luzy), - opony (nadmierne zużycie, różne opony na jednej osi)

Podsumowując kupując auto z Francji zróbmy zdjęcie winietki nowego typu - to nam pozwoli sprawdzić przebieg auta. Jeśli takie naklejki nie ma (znajduje się zawsze w prawym dolnym rogu szyby) to możemy podejrzewać że sprzedawca chce przed nami zataić prawdziwy przebieg lub kupił auto z niepewnego źródła gdzie skręcono licznik. Jeśli auto miało przegląd przed 01/2011 to poprośmy o papiery z przeglądu mając ich skan możemy zlokalizować stacje kontroli.

Ps. Jeśli chciałbyś sprawdzić przebieg auta w Francji chętnie Ci w tym pomogę. Kontakt do mnie: 692534224 lub mail j.tomczak21@gmail.com. Koszt sprawdzenia auta będzie niewielki, a Ty będziesz miał pewność co do jego oryginalnego przebiegu.






86 komentarzy:

  1. Kolego, a jak samodzielnie sprawdzić ten przebieg? Jest jakiś serwis internetowy w którym można to zrobić, czy trzeba dzwonić (udać się osobiście) do SKP, która robiła przegląd? Bo jak na razie, to reklamujesz samego siebie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wystarczy że znajdziesz po numerze autoryzacji (znajduje się na naklejce) stację kontroli w której był robiony przegląd i skontaktujesz się z nimi np. telefonicznie.

    Ja pomagam w porozumieniu się w języku francuskim z taką stacją kontroli.

    W Francji nie ma strony www pozwalającej sprawdzić przebieg auta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skorzystałam z pomocy Pana Jarka i zaoszczędziłam sporo pieniędzy, czasu i zapewne późniejszej złości. Okazało się, że samochód który chciałam kupić miał przebieg większy od podawanego przez sprzedawcę już... rok temu. Polecam, naprawdę opłata niewielka a przynajmniej ma się pewność.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamówiłem usługę przy zakupie Audi Q7 sprowadzonego z Francji. Pan Jarek skontaktował się ze stacjami ASO (we Francji nie wszystkie ASO wpisują dane do systemu, więc nie mogłem ostatniego potwierdzić w ASO w Polsce. Wczesnej dzwoniłem sam, ale żadna istota w tym ASO nie mówiła po angielsku), pośrednikiem sprzedaży oraz ostatnią właścicielka. Potwierdził przebieg (w 3 źródłach), rodzaj uszkodzenia. Zdecydowałem się na zakup ponieważ uszkodzenia okazały się akceptowalne, a przebieg oryginalny i niski. Człowiek jest szybki, konkretny i zabiegający o klienta. Jestem zadowolony - polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, Pan Jarek sprawdzał dla mnie auto z Francji. Skontaktował się z firmą która sprzedała auto do Polski oraz opisał dokładnie jak było uszkodzone oraz jaki miało przebieg.
    Dzięki temu oględziny auta były dużo łatwiejsze - wszystko się potwierdziło. Panu Jarkowi dostarczyłem jedynie skan dowodu rejestracyjnego - wystarczył ;). Polecam tego człowieka bo zna się na swojej pracy i podejrzewam że może sprawdzić każde auto.

    OdpowiedzUsuń
  6. Citroen C4 Grand Picasso 2007rok 178tyś km, wygląda całkiem dobrze, wnętrze niezniszczone kierownica niewytarta... Pojechałem do ASO gdzie Panowie stwierdzili mały wyciek pod silnikiem, kończące się klocki i skasowane błędy w komputerze. Miałem go w sobotę kupić ale w piątek znalazłem blog Pana Jarka, zadzwoniłem i poprosiłem o sprawdzenie ostatniego badania technicznego... okazało się, że dwa lata temu auto miało przejechane 416 tyś. km !!! i jeździło jako ambulans!!! Panie Jarku, jeszcze raz bardzo dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, po zakupie auta zacząłem dociekac jego przebiegu bo kilka rzeczy budzilo moje watpliwosci. Znalazlem w sieci Pana Jarka i myslalem ze moja sprawa jest kiepska bo niestety nie mialem nowej winietki. Po przeslaniu skanu tlumaczenia dowodu rej. Pan Jarek odnalazl poprzedniego wlasciciela i dowiedzial sie najwazniejszych rzeczy z historii auta rowniez z przebiegiem. Co wiecej informacje np. na temat wypadkowosci zgadzaly sie z tym co zostalo przeze mnie i mechanika stwierdzone podczas ogledzin samochodu. Naprawde polecam bo warto. Artur B.

    OdpowiedzUsuń
  8. Równiez polecam pana Jarka dla kupujacych auto z Francji.Szybka i konretna informacja telefoniczna na temat przebiegu i ostatniego przegladu. Od podania numeru z winietki za 15 minut miałem odpowiedz telefoniczna o faktycznym przebiegu auta.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zależało mi na sprawdzeniu przeszłości serwisowej i przebiegu mojego auta. Pan Jarek rozwiał wszelkie moje wątpliwości na temat ewentualnych usterek i faktycznego przebiegu. Podał mi nawet nazwisko poprzedniego właściciela i garaż w którym serwisował on auto. Teraz przynajmniej jestem pewien kiedy wymienić rozrząd i ile mam jeszcze czasu do wymiany filtra FAP. Według danych jakie otrzymałem mój citroenik nie miał cofanego licznika. Polecam tego gościa, bo naprawdę zna się na rzeczy. Koszt niewielki, a informacje bezcenne!

    OdpowiedzUsuń
  10. dzięki Panu Jarku sprawdziłem historie serwisowania swego opla astre 2 z 2002 roku 2.0 dti auto kupiłem bez ksiazki serwisowej z małym przebiegie 76534 tys km , miałem wątpliwosci co do przebiegu auto w stanie idealnym silnik , własciciel auta z francji mi powiedział że serwisował od poczatku , ale dopiero teraz sobie uswiadomiłem tez auto należy wczesnie sprawdzac zaraz przy kupnie a nie po kupnie , dlatego wieloma sposobami próbował szukać specjalistyów i nic z tego aż natknołem sie na strone www Pana Jarka, wysłałem maila z prozba sprawdzenia auta , a za 2 lub 3 dni przysłał mi Raport serwisowania mego auta i okazało ze 100% ma orginalny przebieg OPLA ASTRE 2.0 DTI i był od nowosci serwisowany ASO OPEL w FRANCJI , Pan Jare jest GODNY POLECENIA I RZETELNYM SPECJALISTOĄ SPRAWDZENIA AUTA I BEZ WYPADKOWOSCI AUTO , MOJE AUTO 100 % ORGINALNY PRZEBIEG I BEZ WYPADKOWY CZAMI WARTO WYDAC TROCHE KASY ZEBY WIEDZIEC NA CZYM SIE STOJI
    POZDRAWIAM I DZIEKUJE ZA WSZYSTKO PANU JARKU

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawa strona , z konkretnymi informacjami a z ciekawości spytam czy tylko po tablicach rejestracyjnych (francuskich) , jest Pan w stanie sprawdzić samochód ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz - po samych tablicach raczej nic nie sprawdzimy, ale już po winietce nie jedna osoba uniknęła zakupu auta z cofniętym licznikiem o 150 tys km lub więcej.

      Usuń
    2. Bo sprawa jest taka , będę z rodzicami oglądał samochód najprawdopodobniej w sobotę a owy samochód jest sprowadzony z Francji a nie chcę się naciąć , bo jak wiadomo o to nie trudno a i nikt nie chce odłożonych pieniędzy rzucić w błoto. Czyli mogę spokojnie na początek zrobić zdjęcie winietce i przy Pana pomocy , może Pan określić przeszłość samochodu ? :)

      Usuń
    3. Jak jest winietka to proszę śmiało ją przesyłać do mnie na maila - sprawdzimy auto na stacji diagnostycznej (przebieg, usterki). Później można zrobić skan dowodu i szukać ostatniego właściciel lub ASO. Po dowodzie można też sprawdzić czy auto było powypadkowe.

      Usuń
    4. Dobrze , będę na pewno do Pana pisał po sobocie :)

      Usuń
    5. Polecam Pana Jarka,można śmiało korzystać z jego usług.Wszystko się zgadza na temat E38 przebieg jak i wypadkowość .Z góry dziękuję.




      Usuń
  12. Nie miałem okazji wcześniej podziękować każdej z osób za wystawione komentarze.Dlatego teraz - Dziękuję wszystkim za wystawione opinie motywuje mnie to do jeszcze bardziej skrupulatnego szukania informacji o Państwa samochodach. Pamiętacie każde auto można sprawdzić i prawda o przebiegu i historia auta wyjdzie na jaw.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam. Czy może mi Pan pomóc. Chce kupic peugeota 308 z 2008r. Od roku jest w Polsce ale wyszlo mi w autodonta ze we Francji mialo kolizję. Czy po nr VIN moge sprawdzic jak bardzo byl uderzony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, jeśli w autoDNA nie ma podanej kwoty na którą wyceniono szkodę, ani zdjęć uszkodzonego auta, nie ma możliwości dotarcia do informacji w jaki sposób było uszkodzone auto. W tym wypadku pozostaje tylko sprawdzenie, gdzie i w jaki sposób została wykonana naprawa, czy została wykonana w sposób prawidłowy.

      Usuń
  14. Dzień dobry, Panie Jarku interesuje mnie samochód z Francji ale nie ma książki serwisowej znam tylko numer VIN i mam tłumaczenie dowodu czy jest szansa żeby ustalić przebieg

    OdpowiedzUsuń
  15. witam. próbuję skotaktować się z panem ale nie mogę ani telefonicznie (podaje mi że moje konto nie jest aktywne) ani mailowo (nie rozpoznaje adresu).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, proszę napisać na maila j.tomczak21@gmail.com, postaram się pomóc. Niestety ze względów zawodowych musiałem zrezygnować z kontaktu telefonicznego, odpowiadam tylko na maile.

      Usuń
  16. Fajnie, że jest "taki gość" jak Pan jarek. zawsze warto sprawdzić auto przed zakupem z Francji tym bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  17. witam. napisalem email w sprawie auta do sprawdzenia. prosze sprawdzic skrzynke

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o podanie adresu e-mail, z którego Pan wysłał wiadomość. Żebym mógł sprawdzić, że Panu odpisałem.

      Usuń
  18. VF1KR1P0H38437109 samochód renault Clio
    2008 na niemieckich blachach DVP JR 333 czy można sprawdzić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę napisać na adres j.tomczak21@gmail.com. Postaram się pomóc

      Usuń
  19. Jaki jest koszt takiego sprawdzenia jeśli to nie tajemnica bo nie długo będę jechał oglądać i jaki czas oczekiwania oraz czy nr tel jest aktualny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak oferta jest aktualna. Proszę napisać wiadomość na ma adres j.tomczak21@gmail.com

      Usuń
  20. Witam,
    Interesuje mnie historia Mini Coopera niestety nie ma naklejonj va szybie winiety .
    Auto jest sprowadzone z Francji( podobno po drobnych szkodach i z przebiegiem 39000) ,vin WMWSU31060T557987
    Nr Rej.CN-451-SH
    Paweł

    OdpowiedzUsuń
  21. Jaki koszt sprawdzenia ? Samochód alfa Giulietta sprowadzona z Francji w marcu 2018 i aktualnie zarejestrowana w pl od sierpnia . Posiadam tylko Vin i zdjęcie z numerem rejestracyjnym .proszę o kontakt na maila monkey2@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam jaki koszt jest sprawdzenia audi a5?
    kistelspa@gmail.com?

    OdpowiedzUsuń
  23. witam . wysłałem widomość z zapytaniem na poczte. tom.p@kozacki.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Panie Jarku jak będę miał ten nr stacji jak długo zajmie Panu ustalenie przebiegu i ewentualnej historii tego pojazdu. Proszę też o podanie ceny za to spr.odpowiedz proszę przesyłać na marcintomczak836019@gmail.com.

    OdpowiedzUsuń
  25. Oczywiście po com bez kropki.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam, ponawiam pytanie. Jaki czas weryfikacji i cena?
    Mail stasyoman(małpa)gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Poprosiłbym o kontakt w powyższej sprawie:
    tomopsychoMALPAo2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysłałem wiadomość na wskazany adres.

      Usuń
    2. Proszę o wysłanie wiadomości na maila j.tomczak21@gmail.com. Postaram się pomóc.

      Usuń
  28. Witam. Mam.Tourana do sprawdzenia. Jaki jest koszt i czas oczekiwania ?

    OdpowiedzUsuń
  29. Proszę wysłać wiadomość na adres j.tomczak21@gmail.com . Postaram się pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  30. A jak sprawdzić cokolwiek o aucie jak nie ma winietki ani nigdy nie było na badaniu bo jest z roku 2017 czyli dwulatek?? Książki serwisowej brak ale nawet jakby była to i tak pusta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę wysłać wiadomość na maila j.tomczak21@gmail.com. Postaram się pomóc.

      Usuń
  31. witam wysłalem emaila do pana proszę o odpowiedz Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo dziękuję Panu Tomczakowi za informację. Uczciwa informacja, bardzo uczciwa zapłata :-).
    Polecam wszystkim tym bardziej, że w stosunku do wartości auta oþata jest niewielka, a otrzymana informacja jest dużo warta.

    OdpowiedzUsuń
  33. Wysłałem email do Pana.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam jaki jest koszt sprawdzenia peugeot 207 oraz cena? Mój email andrew007@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam
    Jaki jest koszt sprawdzenia renault espace z Francji.
    Porszę o info jfrieske@wp.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam napisałam do Pana maila w sprawie sprawdzenia i ceny dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam, jakie koszta sprawdzenia auta z FR ?

    OdpowiedzUsuń
  38. Proszę o wysłanie wiadomości na adres j.tomczak21@gmail.com Postaram się pomóc

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam. Wysłałem wiadomość na j.tomczak21@gmail.com. Czekam na odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  40. Witam. Wysłałem wiadomość na Pana email z adresu p.ludian@prz.edu.pl. Czekam na odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  41. Witam
    Jaki jest koszt sprawdzenia renault megane z Francji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o wysłanie wiadomości na adres j.tomczak21@gmail.com
      Postaram się pomóc

      Usuń
  42. Czy wystarczy panie Jarku Vin i dowód rejestr.francuski by określić przebieg i przede wszystkim czy auto nie jest kradzione?atko jest w Polsce

    OdpowiedzUsuń
  43. Wszystko zależy co to za auto. Proszę o wysłanie wiadomości z nr VIN oraz zdjęciami francuskiego dowodu rejestracyjnego na adres j.tomczak21@gmail.com Postaram się pomóc

    OdpowiedzUsuń
  44. Panie Jarku, wysłałem wiadomość na adres e-mailowy. Chciałbym w tym tygodniu podjąć decyzję o zakupie auta

    pozdrawiam i do usłyszenia
    Darek

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam Pana.
    Proszę o info dot. ceny Pana usług?
    Proszę maila na adres mwtoporek@gmail.com
    M.T.

    OdpowiedzUsuń
  46. Wysłałem zapytanie do Pana w sprawie sprawdzenia auta z FR oraz ile za taka przysługę .Czekam na info

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam Pana.
    Wysłałem zapytania o weryfikację auta i koszt. Bardzo proszę o info.

    OdpowiedzUsuń
  48. Witam!
    Pisałem pare dni temu maila do Pana. Niestety nie otrzymalem jeszcze odpowiedzi. Moge liczyć na pomoc?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się odpowiadać na każda wiadomość. Jeśli do tej pory nie otrzymał Pan odpowiedzi, proszę o podanie adresu mailowego, postaram się odnaleźć Pana wiadomość w skrzynce.

      Usuń
  49. Witam
    Napisałem do pana emaila w sprawie sprawdzenia auta po vinie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  50. Poniżej linki pod którymi dowiecie się jak sprawdzić przebieg auta po VIN i nie tylko:
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLXkiKTrCgMCTyt-zlplhDs1bB3TLhjO3i.
    Playlista z darmowymi dekoderami VIN:
    https://www.youtube.com/watch?v=Y2VtgUJD9b4&list=PLXkiKTrCgMCTIvYGZ5Gg3e4VEyBVaP6Ph

    OdpowiedzUsuń
  51. Witam Pana.
    Proszę o informację dotyczącą ceny Pana usługi srwdzenia przebiegu auta
    Proszę maila na adres kapsel31@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  52. Witam ,
    Wysłałam maila , podając Vin
    anna.brandeburg@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  53. Witam,
    przesłałem maila z zapytaniem o auto, liczę na szybki kontakt.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  54. Bardzo przydatna sprawa, w tej kwestii niestety mało komu można zaufać.

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość dotarcia do zdjęć jak wygladało auto w dniu kolizji. Chodzi o auto bmw f10 z raportu autoDNA dowiedziałem się że auto w 2016 roku miało kolizję wycenioną na 16tys euro. Czy według pana jest do duża wycena ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi ,ale nie jestem uzyskać zdjęć uszkodzeń auta. Szkoda w wysokości 16 tys. EUR nie musi świadczyć, że była bardzo poważna, natomiast, mając taką wiedzę, musi Pan przed zakupem dokładnie zweryfikować jakość wykonanych napraw.

      Usuń
  56. Witam, można sprawdzić auto jak prześle zdjęcie nalepki?jaka cena?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o wysłanie wiadomości na adres j.tomczak21@gmail.com
      Postaram się pomóc

      Usuń
  57. Czy pan Jarek jeszcze działa? Wysłałem 2 wiadomości i nic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze o kontakt na maila j.tomczak21(małpka)o2.pl

      Usuń