W tym artykule znajdziesz informacje na temat silnika 2.5 TDI, który jest popularna jednostka VW.
W tym wpisie uzyskasz odpowiedzi na takie pytania jak:
Jakie są podstawowe problemy i usterki 2.5 TDI? Która wersja 2.5 TDI jest najlepsza, najmniej awaryjna? Na co zwrócić uwagę podczas zakupu 2.5 TDI? Jakie są koszty serwisowania 2.5 TDI?
Na wstępie krótkie wprowadzenie dotyczące opisywanego silnika. Diesel 2,5 TDI z cylindrami w układzie V6 z koncernu Volkswagena, nie należy mylić z pancernym, rzędowym motorem 2,5 TDI montowanym min. w VW Transporterze oraz VW Touareg. Silnik ten montowany był między innymi w Skodzie Superb pierwszej generacji, Audi A6 C5 czy VW Passacie B5.
Najgorzej pod względem awaryjności wypadają wersje z pierwszych lat produkcji 1998 - 99 o oznaczeniach AFB oraz AKN. Auta z tymi silnikami bardzo często legitymują się ogromnymi przebiegami rzędu 500 tys. km których następstwem jest część awarii. Silniki te maja problemy z:
układem smarowania ( problemy z pompą oleju oraz jej napędem, odmą, zaworkami olejowymi ) koszty tego typu usterek zaczynają się od 300 zł (wymiana odmy) do kilku tysięcy (uszczelnienie silnika). Co więcej silnik ma problemy z wycierającymi się elementami rozrządu, koszty w granicach 3000 -7000 zł w zależności od użytych części. Do tego dochodzą dodatkowo awarie elektroniki i samej pompy wtryskowej (1000-2500 zł) oraz usterki związane z przebiegiem czyli zużycie turbosprężarki oraz układu wtryskowego.
W rocznikach modelowych 2000 w Audi A6 pojawiły sie jako pierwsze zmodernizowane silniki AKE o mocy 180 km. W tym samym momencie do auto wprowadzono rozbudowaną i przydatną w diagnostyce sieć CAN. W poprawionych silnikach wyeliminowano problem z pompą wtryskowa, która dała się bezawaryjna i potrafi pokonać 500 tys. km. bez remontu. Zmodernizowane silniki mają oznaczenia: AKE II(poprawiona) 180 km i AYM 155 km.
W roku 2004 oraz 2005 pojawiły się zmodernizowane silniki:
BCZ i BAU - odpowiednio 163 i 180 km
BDG i BDH - odpowiednio 163 i 180 km
Wersje BCZ i BAU to znakomite jednostki w których wyeliminowano wszelkie usterki, które pojawiały się w poprzednich wersjach, osunięto wszystkie wady włącznie z nieszczęsnym rozrządem. Niestety wypuszczone równolegle wersje BDG i BDH mają wyeliminowanymi wady mechaniczne ale trapią je problemy z osprzętem silnika, które ciężko zdiagnozować i skutecznie wyeliminować.
Podsumowując motor VW 2.5 TDI to jednostka droga w serwisie i dość awaryjna. Jest to silnik, który na pewno ma świetną dynamikę oraz charakterystyczny dźwięk który może spodobać się fanom dieslowskich V6. Jeśli decydować się na 2.5 TDI to najlepiej wybrać wersje: BCZ 163 km(Audi A4 i A6) lub BAU o mocy 180 km montowane w modelu A6, A4 i Pasacie w latach 2003-05.
Polecane strony:
Szczegółowy opis problemów 2.5 TDI
Tutaj znajdziesz modele i lata w których były montowane odpowiednie wersje 2.5 TDI.
w którym Passacie b5 jest rzędowy 2.5 tdi?
OdpowiedzUsuńw Passacie jest tylko 2.5 V6, rzedówka była montowana np. w Volvo V70
OdpowiedzUsuńCzyli w samochodzie audi a4 b6 silnik 2.5v6 163 km lub 180km jest poprawiony czy się mylę
OdpowiedzUsuń